De nachttrein

18 augustus 2015 - Bangkok, Thailand

Dinsdagochtend vertrekken we uit Koh Phagnan. We hebben hier heerlijke dagen gehad. De dag staat in het teken van reizen. We gaan eerst met de ferry naar het vaste land. De toch duurt ongeveer 2,5 uur. Het was prima te doen niemand werd zeeziek gelukkig. Aangekomen bij de pier nemen we een taxibusje naar het treinstation in Suratani. We hebben de nachttrein geboekt die vertrekt om 20:15 uur. Het plan is om dan nog even ergens een hapje te gaan eten maar dat liep toch even heel anders. Alles liep eigenlijk even heel anders. Aangekomen bij het station horen we dat we 2 uur vertraging heeft. Balen maar dat overleven we wel. 10 minuten later horen we dat er 6 uur vertraging is en dan weer 4 uur. Jeroen loopt nog een keer naar het loket. Met zeer veel moeite, want de Thai achter het loket spreekt geen Engels, hebben we de mogelijkheid om de trein te nemen die dan over een kwartier vertrekt. Er is alleen één minpuntje. We zitten verspreid over twee verschillende coupé's en in één van de twee coupé's zit 1 gezin dan ook verspreid en zijn er alleen bovenbedden beschikbaar. Niet handig met die kleintjes natuurlijk. Snel nemen we het besluit dat Mieke en Anika met de kleintjes in de coupé gaan met de beneden bedden en Jeroen en Bert met Jara en Noa in de andere coupé gaan. Het was wel even stressvol en ook een beetje spannend want de coupé van Jeroen en Bert was nog niet aangekoppeld. Ze zouden toch wel mee gaan.... Gelukkig kwam alles goed en hebben we eigenlijk een prima reis gehad. De nachttrein is echt een goede en relaxte manier om je te verplaatsen hier. We hebben nog lekker wat eten besteld, een spelletje gedaan en de slappe lach gehad om de mensen naast ons die uitgebreid  een ruitjes pyjama aan gingen doen. Al met al komen we woensdagochtend vroeg aan in Bangkok en gaan we naar ons hotel. We nemen een ontbijt en doen het verder lekker rustig aan. De laatste dagen van onze heerlijke reis zijn aangebroken. Nog even genieten van het bruisende Bangkok dus. Tot later!!!!!!